Kan jeg bytte batterier selv?

Dersom du har et av våre nyere alarmsystemer, er det enkelt å bytte batterier selv.
Ta kontakt med Trygg Vakt før du skal bytte batteri, så fort man demonterer en komponent som tilhører alarmen, sendes et sabotasjealarm til vår alarmstasjon.

Hva betyr FG-godkjent?

FG står for Forsikringsselskapenes Godkjennelsesnevnd. De godkjenner sikringsutstyr som brukes og hvordan dette settes opp i forbindelse med å redusere risikoen for brann- og innbruddsskader. Trygg Vakt er godkjent av FG både når det gjelder våre produkter og vår alarmstasjon.

Jeg skal pusse opp. Er det noe jeg bør tenke på?

Når du skal pusse opp er det viktig at du tar kontakt med Trygg Vakt før du faktisk starter arbeidet. Kontakt oss om din oppussing på telefon 776 10 300.
Så fort man demonterer en komponent som tilhører alarmen, sendes et sabotasjealarm til vår alarmstasjon.

Hvorfor lyser feillampen?

Når feillampen lyser, vil alarmsystemet påkalle din oppmerksomhet fordi noe er, eller har vært, galt.
Instruksjonsboken som fulgte med ditt alarmanlegg vil gi en nærmere beskrivelse av hva som kan være nødvendige tiltak for å utbedre en feil. I de tilfeller der instruksjonsboken ikke gir svar på det du lurer på ber vi deg om å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 776 10 300.

Koster det noe ekstra for utrykning?

Skulle alarmen gå, og dette ikke skyldes at man med vilje og viten har utløst en falsk alarm, er utrykningen uten kostnader for våre kunder.

Jeg skal flytte, hva bør jeg gjøre?

Ved flytting får du installert nytt anlegg av tilsvarende størrelse i din nye bolig helt gratis. Ny eier i din gamle bolig har også muligheten til å overta eksisterende alarmavtale. Uansett er det lurt å kontakte oss direkte på tlf. 776 10 300 i god tid før flyttingen slik at vi kan gi deg informasjon om riktig fremgangsmåte.

Hvor lang bindingstid har jeg?

Trygg Vakt har ingen bindingstid, men 1 mnd oppsigelsestid for våre privatkunder.

Hva gjør vekteren ved utrykning?

Vekteren kontrollerer boligen. Vekteren foretar alltid en utvendig kontroll av boligen for å avdekke årsak for utløst alarm. Dersom du har levert nøkkel og din avtale inkluderer dette foretar vekteren også en innvendig kontroll av boligen. Om det er et reellt tilfelle av brann eller innbrudd vil vekteren også sikre skadestedet.

eFaktura
Fakturaen kommer direkte i din nettbank, hvor betalingsinformasjonen er ferdig utfylt. Alt du trenger å gjøre er godkjenne betalingen. Det er viktig å legge merke til at eFaktura må godkjennes i nettbanken for at betalingen skal gå igjennom. Avtalen opprettes i din egen nettbank og eFaktura-referansen din er kundenummeret som står på faktura, fem siffer.

Faktura pr post/E-post
Alle nye kunder vil få tilsendt første faktura pr post eller E-post.